ریاضی دوره متوسطه اول مدارس اصفهان

توضیحات درس ریاضی متوسطه اول(هفتم و هشتم و نهم)

ایران و ژاپن ، داشته ها و نداشته ها
ساعت ٦:۳۳ ‎ب.ظ روز جمعه ۳۱ شهریور ۱۳٩۱   کلمات کلیدی:

سلامی دوباره بر عزیزان گلم.

آخرین پست تابستون را هم بخونید و کمی فکر کنید ببینید آیا این مورد تا چه حد درسته؟

ایران و ژاپن ، داشته ها و نداشته ها !!!!!!

ژاپنی ها همان کلاس اول دبستان، اتمام حجت می کنند با بچه هایشان،آنان را می ترسانند، درس اول هم جغرافیا است؛ نقشه ژاپن را می گذارند جلوی بچه ها و می گویند:
ببینید این ژاپن کوچولوی ماست، ببینید! ژاپن ما نفت ندارد، گاز ندارد، معدن ندارد، زمینش محدود است و جمعیتش زیاد...
...و لیست «نداشته ها» را به بچه ها گوشزد می کنند، خیلی خودمانی بچه هایشان را می ترسانند...

در ژاپن نظام آموزشی فهرست مشاغل مورد نیاز جامعه را از همان اول کار، به «بچه ها»گوشزد می کند، حتی حجم موضوعات درسی کتاب های درسی در ژاپن، یک سوم اروپا است، چون ژاپنی ها معتقدند «عمق» بهتر از «وسعت» است!

 

حالا این را مقایسه کنید با کتاب های درسی و حتی رسانه های ما - از هر جناح و طیف، مخالف وموافق - که از همان اول مدام در گوش بچه ها می خوانند: «ای ایران،ای مرز پرگهر،سنگ کوهت در و گوهر است» و...

در دبستان هم، اولین درس ما تاریخ است، نه برای عبرت، بلکه شرح «افتخارات گذشته»، اگر گربه جغرافیایی را هم بگذارند جلوی بچه ها، باغرور می گویند:
« بچه ها ببینید! ایران همه چیز دارد!ایران نفت دارد، گاز دارد، جنگل دارد، دریا دارد و...» نتیجه اش می شود احساس «داشتن» و «غنای کامل» وایجاد تلفیقی از تنبلی اجتماعی و حتی طلب کاری که به اشتباه به آن می گوییم «غرور ملی». با این وصف، کودکان و جوانان و مدیران و نسل جدید ما باید برای چه «چیزی» تلاش کنند؟ این می شود که بچه های ما فکر و ذکرشان، می شود دکترشدن، مهندس شدن و خلبان شدن، یعنی شغل های رویایی و به شدت مادی – که نفع و رفاه «شخص» در آن حرف اول و آخر را می زند، نه نیاز کشور- می دونی؟

به نقل از http://amm-i.blogfa.com

موفق باشید.